Facebook Image Map

6 Şubat 2014 Perşembe

Antep Fıstıklı Kurabiye




Hep kurabiye hep kurabiye der gibisiniz
Kurabiye yapmayı çok seviyorum yeme kısmıyla pek alakam yok aslında:)
Yeni tarifler deneyip beğendiklerimi sizle paylaşıyorum
Misafirliğe giderken de dışardan birşey almak yerime kendi yaptığım kurabiyelerimi getirmeyi tercih ediyorum
Bu kurabiye de yine çok ama çok lezzetli bir kurabiye
Bazı okurların gramlı ölçüleri görünce içlerinden bana kızdığını duyar gibiyim:)
Ama tarif gramlı:( ve herkes de mini bir mutfak tartısı var nerdeyse
Hatta geçenlerde işyerime yakın bir yerde mutfak tartılarının yok sattığına bizzat şahit oldum:)
Akşam çaylarınızın yanına eşlik eder, misafir sofralarınızı süsler benim kurabiyelerim herşekilde sizi mutlu eder
Buyrun tarife efendim:)

Malzemeler;
75 gram antep fıstığı içi
125 gram tereyağı
160 gram pudra şekeri
225 gram un
2  yemek kaşığı pirinç unu
2  yemek kaşığı mısır unu
90 gram ince çekilmiş badem

Hazırlanışı;
Fırını 160 derecede ısıtın
Antep fıstıklarını yağlı kağıt konulmuş fırın tepsiye alın
Sıcak fırında 3-4 dakika bekletin.
25 gramını ayırıp kalanını iri parçalar halinde olacak şekilde kırın.
Oda sıcaklığında ki Tereyağ ve pudra şekerini büyük bir kaba alıp mikserle krema kıvamında çırpın
Un,   pirinç unu , mısır unu , ince çekilmiş badem  ve  iri kırılmış Antep fıstıklarını ekleyip yoğurun
Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın
Üst kısmı tepe olacak şekilde hamura şekil verin
Tüm malzemeyi bu şekilde hazırlayın
Yağlı kağıt konulmuş fırın tepsisine dizin
Üzerine bütün Antep fıstıklarını birer tane olacak şekilde batırın
160 derece ısıtılmış fırında 20-25 dakika kontrol ederek pişirin
Fırını kapatıp tepsiyi fırından alın  ve kurabiyeleri tepside bekletip servis yapın
Tadına doyulmaz bir kurabiye
Afiyet şifa olsun efendim
Sevgiler:)

13 yorum:

  1. Antepli olan herseye bayiliyoruz ailecek :) ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bende çok severim
      Teşekkür ederim Özlemcim
      Sevgiler:)

      Sil
  2. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle misafirliğe giderken dışardan almak yerine kendi yaptığını götürmenin mutluluğu gibisi yok valla :)
    Hem artık nerdeyse herkesin evinde tartısı var kuzum bence olmalı da :)
    Mis gibi olmuş kurabiyeler, ellerine sağlık canımmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemcim senin yaptığın cici kurabiyeler kadar olmasalarda:) güzel bir mutluluk el emeğiyle yapılan birşey olması
      Tartı şart:)
      Çok teşekür ederim canım benim
      Kocaman Sevgiler:)

      Sil
  4. Bu sıralar bende kurabiye yapmaya sardım. Bunuda listeme alıyorum canım ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terapi gibi bişey kurabiye yapmak yoğurmak
      Teşekkür ederim
      Sevgiler:)

      Sil
  5. Nefis olmuş tatlım hem Antep Fıstıklı hemde bademli daha ne olsun…
    En kısa zamanda denemek lazım canım …
    Ellerine ,emeğine sağlık…
    Sevgilerimle Pumpilimmmmm….

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emel ablacım
      Badem ve fıstık varsa daha ne olsun dimi:)
      Öpüyorum sevgiler:)

      Sil
  6. ımmm nefis görünüyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık Nefis olmuş sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...