Facebook Image Map

15 Kasım 2012 Perşembe

KÖZ DOMATES ÇORBASI,iÇİM TAZE PEYNİRLİ BAHARATLI BRUUSCETTA İLE


Benim etkinlikteki favori yemeğim domates çorbası oldu. 1 adet meksika biberi o kadar güzel bir acı tat verdi ki anlatamam diğer yazımda da belirttim biz bayanlar domates çorbalarına genelde un ekleriz kıvamı için unu kavururuz v.s v.s ama bu çorbada un yok bu açıdan da ayrıca güzel bence, çevremdeki herkese anlatıyorum bu çorbayı sizde vakit kaybetmeden deneyin bence:)

Taze domates 1 kg
Doğranmış domates 100 gr (yaklaşık bir su bardağı)
3 diş ince doğranmış sarımsak
1 adet veya 1/2 adet ince doğranmış kırmızı meksika biberi
80 gr Arpacık soğan ince doğranmış 
500 ml tavuk suyu
30 gr. İÇİM KREMA
30 gr toz şeker

Domatesleri ikiye bölüp fırın tepsisine yerleştirip üzerine biraz tuz,karabiber zeytinyağı gezdirip fırında közlüyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.
Tencerede zeytinyağında soğan,sarımsak ve meksika biberlerini ince ince doğrayıp soteliyoruz.
Pembeleştikten sonra taze ve doğranmış domatesleri ilave ediyoruz.Şekeri ilave ediyoruz.
Közlediğimiz domatesleride ilave edip 10-15 dakika orta ateşte pişiriyoruz.Tavuk suyunu arzu ettiğiniz kıvam doğrultusunda ekleyin.
El blenderi ile çorbayı püre haline getirip süzgecten geçiriyoruz.Krema,tuz karabiber ilave edip.Servise sunuyoruz.

İÇİM TAZE PEYNİRLİ VE BAHARATLI BRUSCHETTA


100 gr içim taze peynir 
2 dal taze kekik
2 dal taze biberiye
2 diş sarımsak
50 gr kurutulmuş domates
Tuz,karabiber,zeytinyağı
Ciabatta (terlik) ekmek

İnce kıyılmış sarımsak,baharatlar,kurutulmuş domates ve içim taze peynir bir kasede kartıştırın.
Ekmekleri fıırnda biraz zeytinyağı ve karabiberle fırında 5-10 dakika pişirin.
Soğuyan ekmeklere içim taze peynirle hazırladığınız sosu sürün.Çorba ile servis edin. Bence Kahvaltı sofralarında da kullanabileceğiniz bir ekmek.Afiyet olsun



17 yorum:

  1. Bruschettayi cok severim ama bu sekilde hic yapmamistim. Tarif icin tesekkur ederim canim. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:)severek paylaşıyorum:)
      Teşekkürler

      Sil
  2. ben evde de denedim bayıldı benimkiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım ben de domates çorbasını hep unla yapardım bir de bu şekilde denicem :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık...
    çok güzel mamalar gördüm...

    YanıtlaSil
  5. Çok severim domates çorbasını..
    Bu şekilde hiç denememiş ve duymamıştım :)
    Muhakkak deneyeceğim..
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende domates çorbasını çok severim,bu halini deneyin çok daha fazla seveceksiniz.
      Çok teşekkür ederim,sevgiler:)

      Sil
  6. Canımmm,o çorba, nefis atıştırmalıklar nasıl da güzel gözüküyorlar..
    Bu saatte yapsam olmaz,yapmasam uyku tutmaz:)
    Ben de başka bişeyler atıştırıp açlığımı yatıştırıveririm artık:)
    Ellerine sağlık arkadaşım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zelihaaa senin yorumlarını bloğumda görmek beni ne kadar mutlu ediyor bilemezsin.
      Çok çok teşekkür ederim,kocamannnn sevgilerimle:)

      Sil
  7. Çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık..Domates çorbasını bir de böyle denemeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denenmeli,teşekkür ederim
      Sevgilerimle:)

      Sil
  8. Bu şekilde hiç denememiştim ben de unla yaparım domates çorbasını denenmeli mutlaka..Ellerinize kollarınıza sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bu arada yazmayı unuttum..Şablon çok şeker bayıldımmmmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok teşekkür ederim bende çok seviyorum:)
      Bende unla yapıyordum bu tarifi görene yapana kadar:)
      Tekrardan teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
      Sevgilerimle:)

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...