Facebook Image Map

9 Nisan 2012 Pazartesi

Meyveli Yalancı Tavuk Göğsü



Çok uzun bir ara verdim farkındaydım:( Hazırda bekleyen tariflerimi bile sizlerle paylaşıcak enerjiyi bulamadım kendimde.Kafamda binbir düşünceyle savaşırken blog'dan uzak kalmak en iyisi diye düşündüm.Bugün yağmurlu ,puslu bir hava olmasına rağmen tüm enerjimi topladım ve çok ihmal ettiğim bloğuma döndüm.Bir daha bu kadar uzun bir ara vermemek dileğiyle...

Gelelim tarifimize yıllardım yaptığım bir tarif ruh halime göre,elimdeki malzemelere göre farklı birşeyler yaparım.Aslında cevizli yapıcaktım evde ceviz olmayınca kim markete gidicek:)Meyveli yapayım dedim çokda güzel oldu.Buyrun tarifimize geçelim

Malzemeler;
1 litre süt
7 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
1+1/3 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin
2 adet muz
1 adet kivi

Not; Şeker 1 bardak'da kullanılabilir.Çok yoğun şeker tadı istemiyorsanız 1 bardak idealdir.
Margarinde ben daha hafif olsun diye az kullanıyorum.Yarım paket margarin koyanlar var!
Dibi tutmasın diye pişirene kadar mikser'le çırpıyorum

Hazırlanışı;Süt,un,nişasta, yumurta  tencereye koyulur ve mikser yardımıyla çırpılarak pişirilir.Pişmeye yakın şeker ilave edilir.Kokusu çıkınca ve katılaşınca altı kısılarak 1- 2 dakika daha pişirilir.Margarini tenceremizi ateşten aldıktan sonra ekliyoruz.Mikser le 5 dakika çırpıyoruz.Vanilyayı en son ekliyorum,margarin kokusunu hissettirmesin diye.
Kaseye bir kaç kaşık tavuk göğsünden koyup,birkaç dilim muz ekleyip  üzerini kapatmak için tekrar tavuk göğsünden ekliyoruz.Üzerinide kivi ile süslüyoruz.Oldukça hafif ve lezzetli bir tatlı.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...