Facebook Image Map

6 Ocak 2012 Cuma

Truff


Tarif defterimde nerdeyse 1 yıldır denenmeyi bekleyen tariflerden biri. Arkadaşım Fatmazadenin bloğundan aldığım bir tarif. Evde kek'de olunca. Minik misafirlerimizde gelicek diye onların sevebilceği bişeyde olsun diyerek truff yapmaya karar verdim. İyiki yapmışım,çok güzel oldu

Malzemeler;
2 su bardağı kek kırıntısı
Yarım su bardağı krema
1 su bardağı eritilmiş çikolata (80 gr lık 3 paket sütlü çikolata erittim)
Hindistan cevizi

Hazırlanışı;Kekinizin dışını (kabuk diyebilceğimiz yeri) bıçak yardımıyla keserek kalan kısmını (içi diyebilceğimiz kısmını) rondodan geçirin,bir kaba alın. Üzerine kremayı ekleyerek iyice karıştıryoruz. Benmari üsulü erittiğimiz çikolata burda bir açıklama yapayım, ben geniş bir tavaya su koyarak o suyu kaynatıyorum ısıya dayanıklı cam bir kaseyi bu suyun üstüne koyuyorum çikolatalarıda cam kasemizin içine koyuyoruz.15-20dk da çikolatalarımız eriyor.
Erimiş çikolatalarımızın içine kremayla iyice yoğrulmuş kek kırıntılarımızı eklereyerek iyice yoğuruyoruz çikolatayı yediryoruz. Yarım saat buzlukta bekletiyoruz. Soğuyunca kıvamı alınca, şekil vererek hindistan cevizine buluyoruz.Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Truff mu? Vayyyy
    Allahım Ya Rabbim Benmariyi bile açıklaışsın:)

    YanıtlaSil
  2. En açıklayıcı şekilde anlatmaya çalışıyorum Hilal'mu:)

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...