Facebook Image Map

8 Ocak 2012 Pazar

Rulo Börek (Tavuklu-Mantarlı)


Pazar günü evde miskin miskin otururken, kuzenimle konuşuyordukki börek yaptıklarını söyleyince beynimde ampüller yandı. Hadi Kübra  dedim,soğuk havaya rağmen hiç üşenmeden yufkacıyı gidip taze yufkaları alıp,böreğimi yapmaya koyuldum.Bu börek, annemin çok becerikli bir arkadaşının yaptığı  bir börekti. Aklımda kaldığı kadarıyla, kendimde bişeyler katarak böreği yaptım. Buyrun tarife geçelim.

Malzemeler;
3 yufka
250gr  mantar
250gr tavuk göğsü
Tuz,kırmızı biber,karabiber
Zeytinyağı
1 adet yumurta
1 Çay bardağı süt

Yapılışı;Mantarları yıkadıktan sonra sadece boylamasına kestim.Tavuk göğsünüde büyükçe doğrayaraktan tavaya birazda zeytin yağı koyarak tavuk ve mantarı soteledim.

Mantarlar suyunu çekene kadar soteliyoruz. Mantarlar suyunu çekince iç malzemiz hazır hale gelmiştir. Kırmızı biber ve karabiber ekleyip tatlandırıyoruz.


Şimdi yufkalarımızı bir tepsiye seriyoruz ilk yaprağı serdikten sonra bir kasede 1 çay bardağı süt ve yarım çay bardağı zeytinyağını karıştırıp yufkaya sürüyoruz.Bu işlemi her yaprağa uygulayıp yufkaların arasına çok küçük parçalar halinde tereyağı koyuyoruz.3yaprağımızı koyduktan sonra hazırladığımız içimizi yerleştiryoruz.

Yufkaları ilk olarak resimdeki gibi kapatıp rulo olarak sarıyoruz.

Rulo şeklinde sardığımız böreğimizin üzerine yumurtamızı sürüyoruz.Ben yumurtamın içine biraz zeytinyağı ve süt ekliyorum.Fırın tepsimize yağlı kağıt serip 200 dercelik fırında 30 dakika pişiriyoruz.
30 dakikanın sonunda böreğimiz hazır afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Tavuklar karides gibi göründü gözüme:)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Bende yaparken aynı şeyi düşündüm.Biraz büyükçe doğradım tavuğuda mantarıda ,minik doğrayıp birde üstüne pişince hiçbişey kalmıyor geriye.

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli olmuştur eminim,banada fikir oldu,bugün buna benzer bi yemek yapabilirim,içine yeşil biber kırmızı biber doğrayıp yapabilirim aslında...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir yemek,denemeye değer:)
      Teşekkürler

      Sil
  4. Bayılırım tavuklu böreğe ellerine sağlık çok leziz görünüyor. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok sevdiğim bir börek
      Çok teşekkür ederim
      Sevgiler:)

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...